tirsdag den 16. august 2016

Mad jeg har lavet igenmen tiden

Jeg har altid elsket at lave mad

Glæden ved at lave mad, kommer fra da jeg var helt. Min farmor og jeg lavede altid mad sammen, mest salater.. hun døde da jeg var 9 år men jeg forsatte med at lave mad i hendes ånd og fordi synes det var hyggeligt....

Jeg vil i dette indlæg vise nogle  billeder af de forskellige  og lidt sjov ting jeg har lavet gemmen det sidste års tid og hvad vi har lavet på Århus Tech.


2 andre og jeg stod for bordækningen til 79 mennesker.
Det var de 3 nye Grundforløbs hold som skulle have en "fest" middag sammen
Gas 17 mit hold :) Gas 16 og Ernærings/slagter ´holdet :)

Forretten var en 
Gazpacho med porcheret æg, bacon stykker og brød
Lavet af Ernærings/slagterholdet 


 
Hovedretten var
Kylling i saltlage med dampet broccoli, stegt spidskål, pommes anna (en kartoffel ret) og en estragon sovs
Lavet Gas 17

Chokolade-fondant med parfait (finere slags vaniljeis)
Lavet af Gas 16

Stegt laks med rødbede/Gulerods salat med lidt oliven olie og rødvins eddike 
Stegt engelsk bøf med lidt salat og stegt asparges og en pande sauces 

En nem wrap :D Fyld kan være alt muligt

Det her en kokosnød suppe lavet på svampe og kylling ( Det har jeg ikke lavet men spist på en restaurant i Århus) 

Hjemme lavet Hollandieas sauce....... Folk troede ikke jeg kunne lave en .......... Dette er mit andet forsøg i at lave en heltfra bunden ............ Jeg lavede første gang da jeg var på Kombination forløb på Århus Tech her i Maj/juni





Ingen kommentarer:

Send en kommentar